عکس هفته
۱۵ شرکت بزرگ که به مشتریان خود اهمیت می دهند
گزارش امریکن اکسپرس درباره الگوی خرید مشتریان حاکی از آن است که مشتریان به سمت خریدکالاهای داخلی، شرکتهایی که رعایت اخلاقیات را میکنند، مارکهایی که به مشتری امکان طراحی کالای خود را می دهند، و خریدهای گروهی روی آورده اند.
به گزارش سایت تکناز ، در این گزارش قصد داریم ، ۱۵ شرکتی که مشتریان خود را درک می کنند به شما معرفی کنیم :
Nike
با داشتن nike id مشتریان می توانند کفشهای اسپرت خود را از پاشنه تا نوک پا، به دلخواه خود طراحی کنند. این شرکت بزرگ کفشهای اسپرت جزء اولین شرکتهایی بود که امکان طراحی و تولید کالاها با طرح دلخواه و سفارشی مشتریان را فراهم کرد. nike از این تمایل مشتریان به خوبی سود جست که منافع زیادی برای شرکت دربر داشت.
Toyota
خط تولید Scion تویوتا جنبه هایی از ترکیب سلایق مشتریان را با ارائه تعداد معدودی از مدلها با قابلیت صدها گزینه برای تغییر ، دردستور کار خود قرار داده است. تویوتا از اولین شرکهای سازنده خودرو بود که قابلیت تغییر تمام عیار را فراهم کرده است و در خط تولید Scion به موفقیت دست یافته است.
Apple
iPhon اپل یکی از پیشرفتهای تکنولوژیک برجسته در جلب مشتریان با انجام نام نویسی (check in) بوده است. هر روز به تعداد مشتریانی که از گوشیهای هوشمند اپل استفاده میکنند اضافه میشود که این فرایند فروش را تقویت کرده است. اگر این حرکت را انقلابی فرض کنیم بدون شک اپل هسته ی اصلی آن است.
Google
گوگل، با نقشه ها و برنامهای کاربردی اش در زمینه جغرافیا به عنوان بازیگر اصلی در فروشهای مکان محور شناخته شده است که مستقیم به سمت روند جدید فروش با نام نویسی پیش میرود.
Starbucks
استارباکس یکی از اولین شرکتهایی بود که برای بالا بردن فروش از لیستهای نام نویسی سود جسته و سرآمد خریدهای مکان محور است. این شرکت اخیرا با Foursquare ادغام شده تا به مشتریانی که در مراکز استارباکس نام نویسی میکنند تخفیف داده شود.
Gap
گپ هم توانسته به فروش از طریق نام نویسی بپیوندد. اوایل ماه گذشته گپ از اولین شرکتهایی بود که از برنامه Facebook Places استفاده کرد تا برای مشتریانی که از این طریق نام نویسی میکنند یک شلوار جین هدیه کند.
WalMart
وال مارت نشان داده است که شیوه فروش او که بر پایه تخفیف گروهی است و مختص فروشگاههای این شرکت است با دیگر شیوه های فروش رقابت میکند. گرایش مشتریان به خرید همه نیازهای روزمره در یکجا موفقیت بزرگی را برای این شرکت دربر داشته است.
Amazon
آمازون یک انجمن قوی اینترنتی ایجاد کرده که این شرکت را یکی از بازیگران برجسته در مصرف تعاونی و گرایش به خرید گروهی کرده است. بخش نوشته های مشتریان آمازون باعث ایجاد اعتماد برای این وب سایت تجاری شده است.
Yahoo
یاهو خرید گروهی از طریق پرتال shopping.yahoo.com ایجاد کرد با این امید که این سایت کوچک تبدیل به سایت بزرگی شود. این سایت بزرگ با سایتهای خرید و فروش کوچکی مانند Woot.com همکاری میکند تا خرید گروهی را گسترش دهد.
Ebay
ای بی شاید بزرگترین کمپانی باشد که گرایش به خریدهای محلی را پاسخ داده است. این شرکت به کاربران این امکان را میدهد که با کد منطقه ای بخشهای تجاری محلی خود را بیابند. در ماه اکتبر این سایت شراکت خود با Groupon را اعلام کرد که این اقدام برای تسهیل معرفی معاملات منطقه سکونت مشتریان بود.
Macy’s
شرکت می سیس با تاسیس گروهی از فروشگاهها، به نام My Macy’s در زمینه خریدهای منطقه ای سرمایه گذاری کرده است. کار این شرکتها حمل کالاهای محلی و شناسایی مصرف کنندگان محلی است. حرکت در موج خریدهای محلی باعث شده این شرکت درآمدهای بالایی از این راه کسب کرد.
Whole Foods
هول فودز با تامین کالاهای خود از کشاورزان محلی یک وجهه دوستدار محصولات محلی ایجاد کرده است. این شرکت توانسته رقابت موفقیت آمیزی با Trader Joes داشته باشد که دارای فروشگاههای زنجیره ای در امریکا است.
داستان هفته
مت فاکس، نویسنده و فیلسوف معاصر،هنگامی که برای نخستین بار به آمریکا رفته بود برای صرف غذا به رستورانی رفت .
او که تا آن زمان، هرگز به چنین رستورانی نرفته بود در گوشه ای به انتظار نشست با این نیت که از او پذیرایی شود .
اما هر چه لحظات بیشتری سپری می شد ناشکیبایی او از اینکه می دید پیشخدمت ها کوچکترین توجهی به او ندارند، شدت گرفت .
از همه بدتر اینکه مشاهده می کرد کسانی پس از او وارد شده بودند و در مقابل بشقاب های پراز غذا نشسته و مشغول خوردن بودند .
او با ناراحتی به مردی که بر سر میز مجاورنشسته بود نزدیک شد و گفت: …
من حدود بیست دقیقه است که در اینجا نشسته ام بدون آنکه کسی کوچکترین توجهی به من نشان دهد .
حالا می بینم شما که پنج دقیقه پیش وارد شدید با بشقابی پر از غذا در مقابلتان اینجا نشسته اید! موضوع چیست؟ مردم این کشور چگونه پذیرایی می شوند؟
مرد با تعجب گفت: ولی اینجا سلف سرویس است. سپس به قسمت انتهایی رستوران جایی که غذاها به مقدار فراوان چیده شده بود، اشاره کرد و ادامه داد: به آنجا بروید، یک سینی بردارید و هر چه می خواهید، انتخاب کنید، پول آن را بپردازید، بعد اینجا بنشینید و آن را میل کنید !
امت فاکس، که قدری احساس حماقت می کرد، دستورات مرد را پی گرفت. اما وقتی غذا را روی میز گذاشت ناگهان به ذهنش رسید که زندگی هم در حکم سلف سرویس است .
همه نوع رخدادها، فرصت ها، موقعیت ها، شادی ها،سرورها و غم ها در برابر ما قرار دارد. در حالی که اغلب ما بی حرکت به صندلی خود چسبیده ایم و آن چنان محو این هستیم که دیگران در بشقاب خود چه دارند و دچار شگفتی شده ایم که چرا او سهم بیشتری دارد؟
و هرگز به ذهنمان نمی رسد خیلی ساده از جای خود برخیزیم و ببینیم چه چیزهایی فراهم است. سپس آنچه می خواهیم برگزینیم .
کارافرین برتر
الت دیسنی [مغز خلاق و مبتکر هالیوود]
زندگی والت دیسنی حول اصل طلائی می گردی دکه سایر توانگران هم از آن پیروی کردند.
«برای موفقیت سخت بکوشید، هرگز تسلیم نشوید و خواسته خود را به دغدغه ای دایمی مبدل کنید.»
والت دیسنی دریافت که مردم به دو گروهند: کسانیکه موفق می شوند و کسانیکه ناکام باقی می مانند. او سوگند خورد که موفق شود.
والت در ده سالگی مجبور بود ساعت ۵/۳ پس از نیمه شب از خواب برخیزد و انتظار بکشد تا کامیون توزیع جراید از راه برسد، روزنامه ها را به خانه های مختلف شهر می برد او همچنین بعنوان یک پادو در شیرینی فروشی کار می کرد.
نابسامانی حاصل از تجربه اول موجب شد که پدرش روزنامه فروشی خود را واگذار کند. والت در شیکاگو در یک شرکت کوچک مربا سازی مشغول به کار شد سرانجام دیسنی پس از ۱۱ ماه به اتفاق یکی از دوستانش، نخستین موسسه تجاری-هنری خود را تاسیس کرد. نخستین مشترک آنها شرکتی بود که رستورانهای زنجیره ای را در اختیار داشت.
دیسنی دریافته بود که ورود به استودیوهای هالیوود و کار در آنها بسیار دشوار است.
وقتی والت دیسنی در ۱۹۶۶ درگذشت سینما یکی از بزرگترین مغزهای خلاق و مبتکر خود از دست داد.
انگیزه و محرک قوی زندگی والت دیسنی بر دو اصل اساسی استوار بود:
نخست: پرداختن به کاری که از آن لذت می بردم. و دوم گوش دادن به ندای باطنی خویش.
او بدون رعایت این اصول، هرگز نمی توانست شخصیتی باشد که نهصد تقدیرنامه، سی و دو جایزه اسکار و پنج دکترای افتخاری را دریافت کند و در تاریخچه نقاشی متحرک پیشگام باشد.
هرگز ناامید مباش چون ممکن است آخرین کلید همه درها را بگشاید
|
امتیاز مطلب : 52
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13